نحوه عملکرد آرام بند | خرید آرامبند درب کرج | درسان

نکات خرید آرام بند: بسیاری از افراد همیشه سعی دارند که درها را به صورت دستی و آرام  ببندند. اما هنگامی که دستشان پر از وسیله است،یا یک روز باد شدیدی می وزد، یا هر دلیل دیگری در از دستشان رها می شود که با صدای محکم کوبیده می شود.‌

کوبیده شدن درب علاوه بر صدای ناخوشایند خطراتی چون ماندن انگشتان در لاس درب را نیز دارد. برای اینکه خیالتان راحت شود هکه درب ها به آرامی بسته می شود و هیچگاه پشت سرتان باز نمی ماند از آرام بندهای فروشگاه ما در کرج دیدن کنید.

نکات خرید آرام بند | سایبان کرج | شرکت مهندسی درسان

در حال حاضر هنگام خرید لوازم جانبی درب، مهم است که آنها را با دقت انتخاب، در این صورت باید کمتر نیاز به تعمیر دارند . هنگام خرید به طراحی آن دقت کنید،  هر چه سخت تر و پیچیده تر باشد، تعمیر محصول با دستان خود دشوارتر خواهد بود.

آرام بند خوب آن است که قدرت آن کاملاً با وزن درب سازگار باشد. طبقه بندی با لحظه اینرسی انجام می شود. محصولاتی که به شما امکان می دهند به آرامی نیرو را تنظیم کنید به روش خاصی مشخص می شوند: کلاس سیستم با خط فاصله مشخص می شود.

آرام بند کرج

اما این تنها نکته قابل تامل نیست. همچنین باید به شرایط آب و هوایی نیز توجه کنیم. حداقل و حداکثر دمای کار و سطح دیفرانسیل را در نظر بگیرید.

نکات خرید آرام بند | سایبان کرج | شرکت مهندسی درسان

انواع آرام بند

در مورد دستگاه مکانیسم کار، سه نوع اصلی وجود دارد.

یک نوع که امروزه تقریبا منسوخ شده است و اجازه کنترل باز و بسته شدن درها را نمی دهد.

نوع دیگر از یک بادامک شکل استفاده می کند که می تواند ممان اینرسی دلخواه را تنظیم کند.

گروهی دیگر دستگاه های اهرمی است که اجازه می دهد درها به آرامی بسته شوند.

انتقال نیرو اغلب مکانیسم لولا (اهرم) است. گشتاور توسط اهرم تاشو منتقل می شود. این طراحی کاملاً قابل اعتماد است، برای مدت طولانی کار می کند و تعمیر را بسیار آسان تر می کند. اگر از دستگاهی با کانال کشویی استفاده شود، از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر می رسد، اما استفاده از درب دشوارتر می شود. باز کردن درب با نصب کف درب حتی دشوارتر است. علاوه بر این، این گزینه بسیار پیچیده است. در صورت نیاز به تعمیر و نصب آرام بند در کرج با تیم ما تماس بگیرید.

دستگاه های اهرمی دارای یک فنر در داخل و یک سیستم هیدرولیک پر شده از روغن هستند. وظیفه این سیستم استهلاک حرکت است. هنگامی که در باز می شود، فنر باید فشرده شود. در این حالت سیال تحت فشار پیستون حرکت می کند و فنر صاف می شود. از آنجایی که سفتی جعبه می تواند شکسته شود، لازم است نشت روغن را به دقت بررسی کنید.

سایبان کرج

علائم و علل خرابی آرام بند

ما نباید فراموش کنیم که آرام بند یک دستگاه پیچیده است. بنابراین تعمیر آن همیشه امکان پذیر نیست. البته در برخی موارد می توانید آن را تعمیر کنید، اما بسیار گران تمام می شود. خطاهای رایج عبارتند از:

  • نشت مایع
  • نقص مکانیکی
  • عدم تعادل

اگر آرام بند محکم باز می شود، لازم است آن را تنظیم کنید. برای انجام این کار، از یک جفت پیچ استفاده کنید، هر دو باید محکم ببندند. آسیب ممکن است به دلیل شرایط نامساعد جوی باشد. اگر دما دائماً در حال تغییر است، برف یا باران می بارد، گرد و غبار زیادی در هوا وجود دارد، طراحی به راحتی می تواند شکست بخورد. هنگامی که آرام بند کار نمی کند یا به سختی کار می کند، خرابی ممکن است به دلیل استفاده نادرست  از ان باشد.

سایبان برقی کرج

خطاهای رایج عبارتند از:

  1. نوار را در موقعیت باز ثابت کنید.
  2. باز کردن درب با زاویه غیر قابل قبول
  3. نیروی بیش از حد هنگام باز یا بسته شدن
  4. مراقبت ناکافی از نزدیکترین

در زمستان سرعت بسته شدن درب کاهش می یابد و با گرما افزایش می یابد. این به دلیل تغییر ویسکوزیته روغن کار است. بنابراین، هنگام تغییر فصل، تنظیم اضافی یکی از شیرها مورد نیاز است. اگر درب  را به طور کامل بسته نمی کند، قبل از هر چیز باید با دستورالعمل ها اطاعت کنید. علاوه بر تنظیم سرعت، اغلب لازم است که شدت سوات را برای سفت شدن فنر تنظیم کنید.

در برخی موارد، مشکل به استحکام ناکافی خود دستگاه مربوط می شود. اگر چنین است، هیچ تنظیمی به شما کمک نمی کند. بله، پیچاندن فنر نتیجه مثبت خواهد داشت، اما ماندگاری محصول کاهش می یابد. بهتر است یک آرام بند قوی تر بخرید و آن را ببندید. مهم است که به خاطر داشته باشید که مشکلات همچنین می تواند با خطا در نصب درب ها و همچنین به طور کلی درها همراه باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *