شاید شما هم تاکنون در برخی رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها یا استخرها، سقف‌های متحرک را دیده باشید. سقف‌های متحرک انواع گوناگونی دارند. اگر می‌خواهید سقف متحرک تهیه کنید یا با انواع سقف متحرک و کاربرد هر کدام آشنا شوید، با ما همراه باشید.

انواع سقف متحرک

 

سقف متحرک چیست؟

گاهی در برخی محیط‌ها، لزومی به نصب سقف ثابت نیست. در این مواقع از سقف متحرک استفاده می‌کنیم. سقف متحرک این قابلیت را دارد که هرگاه خواستیم سقف را باز و هرگاه نیازی نداشتیم سقف را جمع کنیم. این سقف‌ها علاوه بر استحکام، ظاهری مدرن و زیبا دارند. سقف متحرک در مکان‌های مختلفی از قبیل رستوران، استخر، کافی‌شاپ، حیاط‌خلوت و… استفاده می‌شود. تقسیم‌بندی سقف متحرک، هم به لحاظ عملکرد ممکن است هم به لحاظ جنس. در ادامه به معرفی انواع سقف متحرک می‌پردازیم.

انواع سقف متحرک به لحاظ عملکرد

  • سقف متحرک دستی. همان‌طور که از نامش پیداست این سقف‌ها به صورت دستی باز و بسته می‌شوند. اغلب این سقف‌ها، از جنس پارچه ای هستند.
  • سقف متحرک برقی. سقف متحرک برقی با استفاده از برق باز و بسته می‌شود. این سقف اغلب از جنس‌ شیشه ای، پلی کربنات و پارچه ای ساخته می‌شود. سقف متحرک برقی شیشه ای استحکام خوبی دارد که در هر شرایط آب و هوایی قابل‌استفاده است. سقف متحرک پلی کربنات برقی، ایمنی و طول عمر کمتری نسبت به نوع شیشه ای دارد. سقف متحرک پارچه ای برقی، نوع ارزان و البته بادوام کمتر است. این گزینه برای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها بسیار مناسب است.
  • سقف متحرک اتوماتیک. این سقف‌ها با استفاده از موتور الکتریکی کار می‌کنند. جنس آن بیشتر از شیشه، پلی کربنات یا آلومینیوم است. برای هتل‌ها، بیمارستان‌ها، منازل ویلایی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی با فضای آزاد از این سقف استفاده می‌شود.

انواع سقف متحرک به لحاظ جنس

  • سقف متحرک پارچه ای.تصور نکنید سقف متحرک پارچه ای می‌تواند آب را به‌راحتی از خود عبور دهد. سقف متحرک پارچه ای در برابر باد، برف و باران بسیار مقاوم است. اغلب سقف‌های متحرک پارچه ای از جنس pvc ساخته شده اند. کیفیت و عمر این سقف‌ها بالا است. برای رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌های ساحلی، تراس‌ها و سایبان جلوی مغازه‌ها از این سقف استفاده می‌شود. سقف متحرک پارچه ای در دو نوع سقف متحرک دستی و سقف متحرک اتوماتیک وجود دارد.
  • سقف متحرک پلی کربنات. این سقف، سطح یکدست و شفافی از جنس پلی کربنات با سازه‌های آلومینیومی دارد. سقفی سبک و عایق که در برابر پوسیدگی و خوردگی بسیار مقاوم است. این سقف‌ها نور مناسب را از خود عبور می‌دهند. سقف متحرک پلی کربنات در برابر آتش، گردوغبار و رطوبت بسیار مقاوم است. بیشترین کاربرد این سقف‌ها، برای استخرها، سالن‌های ورزشی و گلخانه است.
  • سقف متحرک آلومینیومی (سقف متحرک فلزی). این سقف از تیغه‌های آلومینیوم ساخته شده است و به همین دلیل می‌تواند فضایی امن و ساکت ایجاد کند. تیغه‌های آلومینیومی سقف متحرک فلزی اغلب قابل چرخش هستند تا بتوانند نور خورشید را به میزان دلخواه عبور دهند. از سقف متحرک آلومینیومی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، روف گاردن ها و ویلاهای شخصی، استخرها و سالن‌های ورزشی روباز استفاده می‌شود. این سقف‌ها، به دلیل عدم عبور آب و هوا، بسیار کاربردی هستند.

انواع سقف متحرک

  • سقف متحرک شیشه ای. این سقف‌ها، با شیشه‌هایی با ضخامت مناسب از جنس سکوریت تهیه می‌شود. سقف‌های متحرک شیشه ای بسیار مقاوم هستند و حتی در صورت شکستن و ریختن، به دلیل سر گرد آن، احتمال آسیب رساندن به کسی را ندارند. از سقف متحرک شیشه ای برای پاسیو و رستوران‌ها استفاده می‌شود. این سقف‌ها به دلیل عبور نور خورشید به صورت غیرمستقیم، برای گلخانه‌ها بسیار مناسب هستند.

راهنمای خرید انواع سقف متحرک

انواع سقف متحرک

قبل از خرید انواع سقف متحرک، لازم است نکاتی را در نظر بگیرید:

  • نوع کاربری خود را در نظر بگیرید. دقت کنید برای چه مکانی می‌خواهید از سقف متحرک استفاده کنید.
  • به آب و هوای منطقۀ زندگی خود دقت کنید. گرچه اغلب سقف‌های متحرک در هر شرایط آب و هوایی مقاوم هستند، اما اگر می‌خواهید سقف متحرک، عمر بیشتری داشته باشد، این مورد را لحاظ کنید.
  • سقف‌های متحرک برقی و اتوماتیک، موتور الکتریکی دارند. هنگام خرید، جنس و کیفیت موتور را بررسی کنید.
  • اگر قصد خرید سقف متحرک آلومینیومی دارید، به جنس و کیفیت آلومینیوم دقت کنید.
  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که احتمال بارش سنگین تگرگ یا وقوع زلزله وجود دارد، بهتر است به‌جای سقف متحرک شیشه ای از سقف متحرک پلی کربنات استفاده کنید.
  • برای خرید انواع سقف متحرک، به جنس و کیفیت سازه، نگه‌دارنده‌ها و ریل‌ها دقت کنید. این سازه‌ها به دلیل استفادۀ مداوم، باید کیفیت مناسبی داشته باشند.

روش تهیۀ سقف متحرک

اگر قصد خرید انواع سقف متحرک را دارید، گروه مهندسی درسان جایی است که می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. گروه مهندسی درسان، با تجربه ای بالغ بر ده سال در زمینۀ تولید و ارائۀ محصولات و تجهیزات حفاظتی توانسته نسبت به دیگر رقبا، پیشرو باشد. اگر می‌خواهید با کاربرد سقف متحرک در فضاهای مختلف بیشتر آشنا شوید و سقف متحرک مناسب خود را انتخاب کنید، هم‌اکنون با ما تماس بگیرید. هم‌چنین در وب‌سایت گروه مهندسی درسان می‌توانید از انواع سایبان اتوماتیک هم دیدن کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *