نصب آرام بند | قیمت دوربین مداربسته | شرکت درسان

انتخاب آرام بند: مطمئناً متوجه تفاوت بین روش های بستن درهای اعنی مختلف شده اید: برخی از درب ها اهنی فورا و محکم و با صدا بسته می شوند و  برخی دیگر بی سر و صدا و نرم بسته می شوند؟ و کل نکته این است: در سیستم کنترل دسترسی ، در اتاق های درب های ادارت و شرکت ها حتی روی درهای ورودی آهنی   معمولی، از مکانیزم خاصی به نام آرام بند استفاده می شود.

انتخاب آرام بند | قیمت دوربین مداربسته کرج | شرکت درسان

آرام بندهای درب آهنی علاوه بر بسته شدن آرام درب ، وظیفه بسته شدن درب را در صورت بی احتیاطی  بر عهده دارند ،که این مزیت امنیت ملک شما از تضمین می کند  ارام بند  با کنترل زمان باز بودن درب همراه است و در نتیجه باعث صرفه جویی در انرژی می شود.

نحوه انتخاب آرام بند

آرام بندها  را می توان به سادگی روی درب های سنگین و اهنی خارجی نصب کرد. انتخاب آرام بند درب اهنی  به عرض درب و وزن آن بستگی دارد .  آرام بندهای درب آهنی  از نظر قدرت و اصل عملکرد متفاوت هستند (قدرت و قابلیت اطمینان درب به طور مستقیم با وزن درب متناسب است). هنگام انتخاب دستگاه، به عملکرد، خواص، تنوع روش های نصب، ویژگی های نگهداری و تنظیم آن توجه کنید.

آرام بند کرج

نحوه کارکرد آرام بند درب اهنی

تمام آرام بندها از جمله آرام بند درب اهنی طبق طرح زیر کار می کند: تلاش هایی که فرد هنگام باز کردن درب انجام می دهد به طور مکانیکی به آرام بند درب آهنی  منتقل می شود ، جایی که در فشرده سازی فنر تعبیه شده در بدنه دستگاه جمع می شود. فنر نیز به نوبه خود، در روند بازگشت به موقعیت اولیه، بسته شدن قابل تنظیم درب را ایجاد می کند.

روش های نصب آرام بند درب آهنی

انواع آرام بندها از جمله آرام بندهای درب آهنی را می توان با روش های مختلف که در زیر ذمر می شود ، نصب کرد.

روش نصب سطحی: آرام بند در  سطح درب و چارچوب در را به هم متصل می کند.

روش نصب پنهان: این نوع نصب جنبه زیبایی شناسی دارد و برای درب های داخلی بیشتر به کار گرفته می شود.‌

نصب آرام بند  کف: آرام بند به  زمین  می خورد.

انتخاب آرام بند | قیمت دوربین مداربسته کرج | شرکت درسان

دوربین مداربسته کرج

انواع  انتقال گشتاور در آرام بند درب اهنی

اهرم (لولا ): چرخش توسط اهرم دنده انجام می شود. این ساخت و ساز رایج ترین است.

انتقال کشویی (متغیر): حرکت اهرم انتهای آزاد در شیار زمانی رخ می دهد که نیرو به درب وارد شود. با استفاده از این انتقال، باید تلاش زیادی را اضافه کرد، زیرا اهرم کوچکتر از سیستم اهرمی است. علاوه بر این، در فرآیند ضربه زدن به در، باید با نیروی اصطکاک مبارزه کرد.

روش انتقال گشتاور تا حد زیادی دستگاه کشش را تعیین می کند: کشش استاندارد، متغیر یا قفل موقعیت باز (کیت با در نظر گرفتن مشخصات درب، شرایط نصب و مدل خاصی از مکانیسم شکل می گیرد).

تجهیزات جانبی آرام بند درب اهنی

عملکرد ترمز باد (BC، Back Check):  این ویژگی آرام بند  را از برخورد با دیوار در هنگام وزش باد شدید، تلاش اضافی بیش از حد هنگام باز کردن محافظت می کند. برخی از مدل ها تنظیم زاویه ماشه را ارائه می دهند.

تابع تاخیر بسته شدن (DA (DC) – Delay Action). اجازه می دهد آرام بند برای مدت کوتاهی (حدود نیم دقیقه) “آویزان” شود، سپس در بسته می شود. معمولاً چنین آرام بندی  در یک خانه (انبارها ، انبارها)  برای راحت کردن بارگیری وتردد از درب قرار می گیرد. چنین تجهیزاتی برای جلوگیری از آسیب رساندن به مردم، در معابری که تردد افراد زیاد است نصب نمی‌شود.

کرکره برقی کرج

عملکرد ثابت کردن درهای باز (HOLD OPEN): معمولاً در مکانیسم های مرجع کف استفاده می شود.

عملکرد تنظیم صاف کشش فنر: نیروی فنر در محدوده تعیین شده تغییر می کند. آرام بند با این عملکرد را می توان تا حد امکان به درهای خاص تنظیم کرد. همچنین زمانی قرار می گیرد که هیچ کس وزن در را نمی داند یا تقریباً مشخص است.

نکات انتخاب آرام بند درب اهنی

خرید آرام بند برای درب اهنی نه تنها بر اساس ویژگی های مکانیسم است. مهم است که ویژگی های درب اهنی یعنی وزن و عرض آن را نیز بدانید.  این مقادیر هستند که نیروی بسته شدن و قدرت مکانیزم درب مرجع را تعیین می کنند. آرام بندها بر این اساس   به 7 کلاس تقسیم می شوند: 1 (EN1) – درهای سبک و باریک را می بندد. 7 (EN7) – برای درب های بزرگ  و سنگین است.  آرام بندهای کلاس 3-5 بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *